Sidor

lördag 19 februari 2011

The perfect day!

I onsdags var det dags för vår andra lektion med lärarlyftsstudenterna. Mina tankar innan lektionen var väl att det skulle vara svårt att slå vår förra lektion då vi la ribban ganska högt. Men så vart inte fallet, utan vi gjorde det minst lika med tanke på att vi hade flera moment.


Jag hade det väldigt svårt att fokusera till 100%, då Arsenal skulle möta Barcelona i Champions League. Mina nerver tog över, men ett litet pep-talk från Biston under rasten var allt jag behövde för att återfå full fokus, TACK BISTON! När jag och Biston väl gick igenom Photostory och Flash kändes det hur bra som helst, vi har ett visst band som gör det lätt för oss att kommunicera utan att prata. Bistons självsäkerhet smittade av sig under presentationen, vilket gav mig ett rejält lyft. Dock hade vi en liten miss, då vi glömde berätta vad Photostory kan användas till. Men som jag alltid säger ett misslyckande ger alltid rum för förbättring.

Slutligen vill jag bara berömma hela gruppen för en grym genomförd lektion!

Btw, jag borde verkligen ha lyssnat på Måns och tippat 2-1 till Arsenal. Resultat var verkligen "the icing on the cake", min dag var fulländad!

Ciao

3 kommentarer:

  1. Mael sluta ge mig för mycket luft fan kommer bli lika divig som messi då (host)haha nej jag tyckte att det gick fett bra och det band och samarbete vi har är tung. Hoppas att alla i klassen också kan få det tills nästa gång :D Men du skötte dig riktigt bra du me, alltid kul att höra din "calm as the sea" röst. haha jag kan fortfarande inte släppa att du alltid fick folk att skratta riktig banan :D

    Juste, nästa gång vi tippar tar vi med oss Måns :p

    SvaraRadera
  2. Hej Mael.
    Tack för genomgången i Photostory och Flash. Ni är alla lugna och tydliga. Nära till leende är också trevligt. Ni var uppmärksamma och vi fick snabbt hjälp när vi behövde. Jättebra!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Du skriver bra. Det är kul att se er i aktion som lärare – ni är så bra!

    Ni saknar dock fortfarande känslan för att sätta tipsresultaten som kommer med åldern:-) Det är som hos smurfarna (lyssna alltid på gammelsmurfen) Jag sitter inne med två bombsäkra
    resultat inför nästa omgång.

    Bra jobb!
    /Måns

    SvaraRadera