Sidor

lördag 5 mars 2011

Connect

I torsdags gick vi igenom ett program som heter Connect. Connect är programmet, Lars valt att vi ska använda för att framföra våran presentation gällande spel.

Min introduktion till programmet skulle kunna ha gått betydligt smidigare, då jag var tvungen att byta dator fyra gångar för att hitta en som hade flash installerat. Jobbigt? Ja! Dock även komiskt då jag lyckades välja fel fyra gånger, vad är oddsen liksom? I slutändan var jag tvungen att använda min bärbara, "Macbook Pro to the rescue". Programmet kan komma att bli mycket användbart, med tanke på att vi skulle kunna arbeta på bekvämare platser samtidigt som vi får grupparbeten genomförda via distans. Det jag la märke till direkt var att programmet var väldigt mångsidig, då den hade en chatfunktion, video/röstsamtal samt "följa John funktion".

Nu ska det bli kul att se hur det kommer gå. Det kan komma att bli komplikationer, men det finns inget ett team inte kan lösa!

Grupp 1 - Lets do this, Like we always knew this!
Ciao

2 kommentarer:

  1. Bror du blev fett stressad när du inte fick igång nån med flash haha fett synd. Ville eka men sket i det :p Fast vi borde fråga Lars om Admin grejer så vi kan bestämma mer i programmet

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Bra inställning att använda gruppen som resurs. Är helt övertygad om att ni kommer göra ett bra jobb!

    SvaraRadera