Sidor

tisdag 5 april 2011

I can't! Oooh YES YOU CAN!

Idag skulle eleverna fortsätta med att skriva sina texter. Den ända skillnaden var att jag skulle dra igång lektionen själv.

There is always a first time for something och idag var det första gången jag satt igång en lektion. Det gick smidigt, men som alltid finns det en eller två som behöver lite extra uppmärksamhet. När eleverna väl kom igång gick allt bättre än väntat. Det fanns dock vissa som klagade på att de inte förstod uppgiften, men efter ett litet peptalk med mig "Adam Tensta" lyckades de få ihop en hel A4 sida.

YES YOU CAN är nog den mest underskattade meningen, det var det ända jag behövde säga för att få igång en av eleverna. Det värmer verkligen att se hur vissa elever tar till sig det jag säger och levererar i form av deras texter.

No complaints so far, det är bara att tacka min grymma klass!

Ciao,
Idag håller vi tummarna för Biston och Real Madrid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar