Sidor

måndag 4 april 2011

VFU kickoff!

Idag var det VFU kickoff för min del! Planen för dagens lektion var att introducera uppgiften, jag och Biston skapat, till eleverna.

Vägen till våran resurssida var enkel, men vägen till att få igång eleverna tog lite längre tid. Många började fråga efter mig och Sanna, min VFU handledare, detta gjorde att vi fick ta ett break och gå igenom uppgiften inför alla. Efter vår korta genomgång gick båda vi runt i klassrummet och hjälpte eleverna med att brainstorma. När eleverna väl kom igång arbetade de grymt bra tyckte jag. Det märktes verkligen att det ända de behövde hjälp med var att komma igång, sedan var det bara att låta de använda sin kreativitet och fantasi vilket alla tillslut gjorde.

Grymt bra första lektion är allt jag kan säga om dagen! Och extra roligt var det att vissa elever kände igen mig sen sist, jag var den berömda Arsenal killen!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar