Sidor

söndag 17 april 2011

PÅÅÅÅÅSK LOOOOOV!

Frågan inför veckan var, en perfekt vecka kan väl inte bli mer perfekt? Trust me, it can!

I fredags var det dags för fotbollsturneringen arbetslag 3 väntat på. Alla var sjukt taggade då vinnaren skulle få spela en match mot tre spelare från Syrianska. Jag deltog inte i turneringen, men mer om det senare, var tvungen att ge kidsen "a moment in the spotlight". Min roll var att ta hand om resultattavlan.

Min roll gav mig en chans att verkligen se hur bra kidsen var, och WOOOOOOW vissa imponerade på mig stort! Spelsinne, bollkontroll men framför allt spelade de på ett moget sett, vilket inte är så vanligt i 13 års åldern. Innan turneringen hade jag och några elever från min 7:a ett litet snack om målgester, vilket levererades på plan! Birdman och den klassiska Henry målgesten fick jag vittna :D

Lag två var det vinnande laget och nu skulle de ställas mot Syrianska! Inför matchen var jag rätt sugen på att se hur eleverna skulle spela mot proffs från läktarna, men så blev inte fallet. Jag fick förfrågan att stå i mellan stolparna för Syrianska och självklart tackade jag Ja! Matchen började i ett lugnt tempo, men sen började elevernas Cristiano skjuta ett par projektiler! Men vi hade säkerheten han själv i mål, mig aka Lehman! Dock släppte jag in 3 mål, men vi lyckades kvittera och matchen gick till straffar. I straffläggningen körde jag den klassiska spagetti benen och räddade två straffar, varav en med klacken (SHOOOOOOOW)! Sedan avgjorde jag turneringen med att stänka in en straff i krysset! Fansen jublade andra trummad, det var verkligen dreamland!

Ett sjukt roligt evenemang, avslutades på ett roligt sätt och alla skrattade tillsammans! Det kändes verkligen som om vi var en stor familj, hur grym känsla som helst.

I guess there is something beyond perfection!

Ciao

2 kommentarer:

  1. Hej Mael
    Det är alltid roligt att läsa din blogg – massa inlevelse och fint illustrerade berättelser. Snacka om att komma rätt på sin VFU. Du skriver i ditt förra blogginlägg att eleverna var avspända inför att redovisa sina filmer, det gör mig glad. Att skapa högt till tak där alla får plats och känner sig trygga handlar mycket om vad du som lärare laddar uppgiften med. Får man ner axlarna på eleverna och de känner sig trygga blir det så här bra – detta är ett kvitto på att du är bra som lärare.

    Jag måste också nämna något om att du varit ”slips” (Stockholmsuttryck för målvakt) Att ta en straff med klacken visar bara på att du är skotträdd!! :)

    Mycket bra jobb!
    /Måns

    SvaraRadera
  2. Haha, var tvungen att köra lite Joga Bonito! ;)

    SvaraRadera