Sidor

fredag 8 april 2011

Vilken vecka!

Dags att summera den första veckan på VFUn!

Vart ska jag börja... Jag kan ju börja med att säga att uppgift som vi genomförde klarade alla galant. Meningen var att eleverna skulle bli klara med texten till idag, men som blev inte fallet. Alla blev klara med sina texter under onsdagen, vilket gjorde att jag fick ändra i min planering. I torsdags bestämde jag att jag på fredagen skulle gå igenom WIX med eleverna. Till en början gick allt bra, men när första datorn hackade började frågor flyga runt i rummet. Batteritiden på vissa datorer höll inte, andra var hur tröga som helst. Detta skapade en stressig miljö. Därför valde jag att gå runt till var och en och säga att dem inte behöver känna sig stressade, utan känna sig motiverade att kämpa hårdare. Helt ärligt trodde jag eleverna skulle skratta åt mina ord, men NEJ! Dem lyssnade och i slutet av lektionen var nästan alla klara med sin layout (layouten skulle innehålla en bild, en rubrik och en debattartikel eller en krönika eleverna skrivit).

Ansiktsuttrycken på eleverna efter att de genomfört uppgiften var helt PRICELESS! Det värmer verkligen att se glimten i deras ögon, det märktes verkligen hur glada och nöjda de kände sig. Även Sannas första ord och ansiktsuttryck när hon såg resultaten var sjukt glädjande.
Allt jag kan säga är MISSION ACCOMPLISHED! Allt tack vare all hjälp jag fått av Sanna samt mina grymma elever.

Ser verkligen fram emot nästa vecka,
CIAO!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat Meal är stolt över dig, gör som mig och få eleverna att skapa varsin blogg, jag lovar att deras miner kommer att bli ännu mer priceless då :p

    SvaraRadera
  2. Det kan verkligen vara något! Tror de skulle gilla de, men måste prata med min handlare innan jag bestämmer något.

    Tack för tipset! :)

    Ciao

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Bra att du hade en plan B att ta till när eleverna blev klara snabbt. Verkar som om uppgiften verkligen inspirerat dem.

    Strulande teknik får man leva med. Verkar som om du redde upp det på ett bra sätt.
    Lycka till under veckan!

    SvaraRadera