Sidor

söndag 23 oktober 2011

Väntat besök på Växthuset!

Denna vecka var två besök planerade, Riddarskolan skulle hjälpa eleverna att ta första steget till att bli en riddare och min lärare skulle vara med och kolla på en av mina lektioner.

Det första jag vill säga innan jag går in på besöken är att, jag och Biston blivit stolta över eleverna då de skött sig oerhört bra på fotbollsplan, STORT PLUS!

Besöket av Riddarskolan var en riktig succé bland eleverna, det märktes att alla gillade uppgifterna dem fick göra. Bara att blicka framåt till nästa besök!

Min lärare Lars kom under torsdagen för att vara med när jag höll i en engelska lektion med 5A. Det kändes hur bra som helst, inga nerver, utan allt flöt på som det skulle framtill att jag fick sju elever till. Då blev jag lite ställd, men jag tyckte att jag ändå lyckades framföra det som behövdes för att eleverna skulle förstå uppgiften. SOM eleverna levererade, dem visade verkligen en vilja och kunskaps förmåga vi lärare njuter av att se. Denna upplevelse är just det som gör att jag vill bli lärare, glimten i ögat bland elever är guldvärd för mig! TAAAAAAAAAAAACK!

Nu är det bara att förbereda sig inför den sista veckan, lite trist att allt är på väg mot sitt slut, dock kan jag öppna ett nytt kapitel med nya erfarenheter som jag erhållit under dessa veckor.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar